söndag 14 november 2010

Bra på rätt yrke får ligga.

Är det inte allt lite orättvist. Om man bara är bra på RÄTT saker så har livet en helt annan utgång både när det gäller pengar och att få ligga. Till exempel skådespelare och rockstjärnor. De är bra på det får jag verkligen hoppas. Fotbollspelare får en viss idolstatus. Är de då även värdens bäste på just tex musik eller fotboll behöver de inte precis jaga efter nya tjejer hela tiden utan snarare tvärt om. De står och väntar och vill inget annat än just ha den personen en natt eller två.
Nu är det ju såhär att i och med mitt yrke så är jag nog värdens bäste på ganska många saker.
Men som det har vistat sig är det faktiskt helt FEL saker. Det har aldrig och kommer nog faktiskt inte heller att hända att det står 1000 tals lättklädda damer som bara vill ha min kropp när jag slutar mitt jobb. Ingen har någonsin kastat sina trosor på mig utanför dörren och skrikit. Wiiiii Wooo här kommer värdens bästa bensinpumpprogrammerare eller likande.
Inte ens en liten autograf har det blivit genom åren.

Jag är inte bitter men i nästa liv ska jag bli Hockeyproffs.

// Jim Arne

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar